Hoppa till sidans innehåll

Tips om utomhusträning - Tema Skridskoövningar

06 APR 2020 08:25
Under veckan kommer vi att publicera tre olika teman på träning som kan bedrivas både hemma och utomhus.
  • Skapad: 06 APR 2020 08:25

Först ut är övningar som vi klassar som skridskoövningar. Dessa övningar kan bedrivas oavsett vilken idrott man utövar och kan köras från ung till äldre. Dessa fungerar även som daglig motionsträning om man vill få starkare ben, bål eller rumpa.

 

Det finns några tekniska detaljer som man kan ta med sig för att utveckla sin skridskoåkning ännu mer. Vi väljer att inte gå in på detaljer men säger generellt att man ska komma ner med höften och böja i knäleden, dvs undvika raka ben ner du sitter ner i skridskoställning. Om er förening önskar en fördjupning kring de tekniska detaljerna kan vi per idag erbjuda "online coachning",  dvs någon utav våra idrottskoordinatorer kan erbjuda sig att förklara hur övningarna ska utföras och vad man ska tänka på. Detta sker isåfall vi skype eller liknande plattform.

Kontakta Mattias Hadders för mer information

På onsdag kommer en film om Koordinatio.

Vi önskar lycka till med din träning!

Skribent: Mattias Hadders
Epost: Adressen Gömd


langsiktigutvecklingsplan


Postadress:
Svenska Skridskoförbundet
Idrottens Hus, Box 11016
100 61 Stockholm

Besöksadress:
Skansbrogatan 7
118 60 Stockholm

Kontakt:
Tel: +4686996100
Fax: +4686996184
E-post: This is a mailto link

Se all info

   Klicka på respektive logga





SISU